رکورد شکنی تلسکوپ هابل
آمار بازدید
بازدید امروز => 37
باردید دیروز => 0
بازدید هفته => 46
بازدید ماه => 2011
بازدید سال => 3123
بازدید کل => 39609
کل مطالب => 238
کل نظرات => 232
بیشترین بازدید => 9979
تاریخ بیشترین بازدید : 1395/3/18
امکانات وب
تبلیغات
1- درحال کامل کردن نسخته انگلیسی وبلاگ
2- در حال آماده کردن امکان تبلیغ در وبلاگ
3- در حال آماده کردن صفحه ی اصلی
4- فعلآ همه صفحات اجتماعی وبلاگ بسته است (( در این زمینه منتظر اطلاع رسانی بیشتر باشید . ))
5- در حال کامل کردن یک نوشته ویژه برای تیر ماه

به نام خدا

تلسکوپ فضایی هابل دورترین ابرنواختر که برای اندازه گیری فواصل کیهانی مورد استفاده قرار میگیرد را کشف کرد . ابرنواختر (( UDS10WIL )) بیش از 10 میلیارد سال پیش منفجر شده است . به گزارش راوبط عمومی مرکز علوم و ستاره شناسی تهران (( دیویداو جونز )) از دانشگاه هاپکینزنویسنده و ستاره شناس مفاله ای جزئیات این کشف را تشریح کرد و گفت :(( این رکورد جدید پنجره های جدید به سوی کیهان اولیه باز میکند و دیدگاه تازه ای درباره چگونگی انفجار این ستاره به ما میدهد . ما میتوانیم نظریات را برای اینکه این انفجارات چه قدر برای فهم کیهان و انبساط ان مناسب است , مورد آزمایش قرار دهیم . ))

به گزارش ناسا این کشف , جزی از برنامه سه ساله هابل است که در سال 2010 به منظور مطالعه ابرنواختر های نوع la و فهمیدن اینکه آیا از 13/8 میلیارد سال قبل , در زمان تولد کیهان ,تغییری کرده اند یا نه , شروع شده است . ستاره شناسان از تنوع و قدرت دوربین شماره 3 مدار باز استفاده کردند تا به دنبال ابرنواختر هایی نزدیک به نور مادون قرمز بگردند و فاصله آنرا با طیف نمایی محاسبه کنند . یافتن ابرنواختر های دوردست , روش منحصر به فردی را برای محاسبه انبساط رو به رشد کیهان به دست می آورد . تا کنون تیم ریس بیش از 100 ابرنواختر را در نوع ها و فواصل مختلف کشف کرده اند که به زمان های بین 2/4 تا 10 میلیارد سال گذشته بر میگردد .

استیو رادنی , یکی از اعضای تیم از دانشگاه هاپکینز گفت :(( نوع la ابرنواختر ها , دقیق ترین مقیاس اندازه گیری که تا کنون ساخته شده است را به ما میدهد . هر چه بیشتر ما این ابرنواختر ها را درک میکنیم , مقیاس اندازه گیری کیهانی ما نیز دقیق تر میشود . )) با اینکه فاصله یان ابر نو اختر فقط 4% بیشتر از رکورد قبل است , بیش از 350 میلیون سال بیشتر به گذشته رفته است . ستاره شناسان هنوز باید موارد زیادی درمورد طبیعت انرژِی تاریک و اینکه ابرنواختر نوع la چگونه منفجر شده است بیاموزند .

با یافتن ابرنواختر نوع la ستاره شناسان میتوانند فرق میان دو مدل انفجار را مشخص کنند .

ارسالی توسط => سینا



[ چهار شنبه 26 تير 1392برچسب:, ] [ 21:24 ] [ سینا و تینا ]

10 نوشته برتر